Saker jag dissar just nu

- Melodifestivalen, kan dom inte bara sluta sända det? Jag älskar traditioner men just den här börjar jag bli fett less på eftersom låtarna blir allt sämre vilket drabbar oss radiolyssnare hårdast. En tradition som gärna får brytas!

- Ännu ett tv-program, dvs Idol, GE UPP DET BARA!! De flesta ser ändå bara uttagningarna och de som vinner glöms bort dagen efter finalen. Ointressant av rang!

- Tvåskift. Börjar bli väldigt less på att Marcus och jag bara ses varannan vecka. Förut, innan jag gick volvosteget och vi hade samma schema i ett år så tyckte jag mest det var sorgligt för att jag saknade honom så mycket men nu är jag helt okej med det (saknar han såklart men inte på samma sätt). Tycker det är sjukt irriterande att bara kunna planera och uträtta gemensamma ärenden varannan vecka. Det är drygt att följa en serie tsm för det blir en veckas pauser hela tiden och då man väl ses varje kväll vill man hinna så mkt att man knappt hinner med att bara umgås och man får liksom aldrig in en vardagsrutin. Bojkotta Tvåskift helt enkelt!!

- Lön och arbetstid åt förskollärare. En skandal helt enkelt. Hur kan detta yrke ha så låg lön? Hur kan de få ha minst 2 timmars kvällsmöten en gång i veckan utöver deras arbetstid som ingår i deras lön? Och hur kan förskolevikarer få så lite betalt då det verkligen skriks från varje förskola efter dem!? Förra veckan var det helt slut på vikarier via bemanninscentrum! Hallå Sverige, locka med lön!!!! Jag står ut och gillar det eftersom jag vet att det inte är för evigt, men dom underbara personer som verkligen har utbildat sig och vill göra detta slitsamma men åh så underbara jobb resten av livet ska fasen ha mer betalt för tiden, fritiden, orken, psyket, kroppen och hörseln dom faktiskt lägger ner varje dag för att få andras barn att må så bra som möjligt!
 

Ja det var väl vad jag ville ha sagt för stunden. Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0