Torra typiska tisdag

Härligt med -18 grader, not. Men än går jag omkring i mina träskor och cyklar till jobbet, man är väl norrlänning! Gjorde lite bankärenden idag med far min och som vanligt lever han i sin egen lilla värld och hänger inte riktigt med i frågorna. Idag såg konversationen ut såhär:
 
Jag - "Gick bilen igenom besiktnigen?"
Pappa - "Ja"
Jag - "Vilken av bilarna var det?"
Pappa - "Vänster styrled" 
 
Okej. Tack för bra svar. Not. 
 
Detta är min favorit. Till saken hör att hans favoriträtt är korv. Han kan äta det hela dagen varje dag om han får.
 
Jag- "När är det mat?"
Pappa skriker astaggad - "KOORV!!"
 
Var väldigt klockrent när man var där och känner honom, kanske inte lika roligt att läsa. Men han är kul min far, utan att han vet det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0