Årets sammanfattning


Januari:
Lånade Amandas bild lite snällt.
Firade in 2011 på torget sjungades Firework med mina flickor och sedan bjöd jullovet på lata dagar, en känslomässigt aktiv hjärna, fest, chill osv. Började inse att jag börjar bli gammal och festade därför lite till. Skolan drog igång, vi drack öl hos Peter, längtade till studenten, umgicks med tjejer, sov med pojkar. Fyllde 19 och gav upp killar helt och hållet, en väldigt skön känsla minns jag det som, dock höll det endast en vecka eftersom jag råkade missa bussen och fick sova över hos Peter.  Var synsk, började hänga på andra sidan stan och mitt liv fick en ny vändning.



Februari:
Min blogg gick från svart till vit, jag hängde på min gammla mellanstadieskola i åk 6 där jag blev rädd för hur dagens ungdomar lever och ser ut. Peter blev mitt liv och min vardag och den 12:e även min pojkvän. Jag träffade hans vänner för första gången, hade läxa, hata Erland och engelska C mer än något annat och festade med klassflickorna. Amanda och jag checkade av vår praktiska del av projektarbetet då vi höll en sexualkunskapslektion på vår gamla högstadieskola, jag hade bloggtorka och det längtades till sommar.



Mars:
Bygggubbarna invarderade vårt hus, vi skrev prov efter prov och läxa efter läxa, våren tittade fram och jag blev hög på vädret. På mitt sista sportlov någonsin tog vi vårt pick och pack och åkte volvo till fjällen där vi åkte snowboard, åt gotttt, bastade, åkte på skotertur och var med om en skoterolycka. Skoldatorn jävlades med mig, vi firade födelsedagar, pluggade och fetchillade.



April:
Bröjade plugga körkortsteori, skrev 5 prov på en dag, dvs. högskoleprovet. Tack vare facebook fick jag ett påskägg, bio, en present och massage av min snälle pojkvän. Vi festade, var på 50årskalas i Kassjö och spelade Worms. Peter fick ett nytt jobb vilket gav mig en anledning att sitta upp till 05.00 på morgnarna och uggla. Vårt sista påsklov någonsin kom och jag tog med pojken till Mormor och Morfar för första gången, vårvärmen tog fart så ytterkläderna åkte av och att leka i lekparker blev vår nya hobby. Vi hade fullt upp med projektarbetskrivning och vi avslutade April med en mysig valborg i Kassjö.



Maj:
Vaknade första maj på en madrass i ett kök i ett hus med ca 10 andra personer, vi lämnade äntligen in proejktarbetet och väntade spänt på resultatet. Vi gick på Waldorfbalen, jag sa att jag älskade någon för första gången, min första visdomstand åkte ut och vi satt och ritade på lektionerna som blev allt mer meningslösa att gå på. Det partajades lite, jag och Peter matade igenom alla Sex and the City säsonger och sist men inte minst satt jag ensam sista Maj och skrev ett tal om min syster.


Juni:
Sänghängde in Junis första dagar, lämnade in min hatälskade skoldator och sedan slog nån slags utomlandshetta till i umeå med ett pang! Johan och jag hängde för första gången på ett halvår, årets första dopp inträffade och det var studentbal för hela slanten som dock inte var speciellt speciell.  En vecka senare, dvs den 16nde så var det dags, den efterlängtade studenten var äntligen kommen och jävlar i mig vilken bra dag det var. Det var så härligt att bara få vara en hel dag med alla personer man tycker om nästan samtidigt, alla grattade mig, god mat, presenter, sprit, dans och sommarnatt, helt klart den bästa dagen i mitt liv på många sätt. Sen kom midsommar med vänner och drama, morfar firades 90 år med buller och bong och sedan var det bara jobba jobba jooobba.




Juli:
Inledde Juli med en förskylning och en kväll på All Star med mina fd. klasstjejer. Vi fick uppleva att sitta på en hästrygg och jag arbetade min mördarvecka med 12 timmar varje dag. Vädret bjöd på sol  och min arbetsplats  förflyttades till olika stränder. En ledig vecka kallade och det bar av till Mormor och Morfar för att klyva ved och sedan till Sundsvall för 3 härliga dagar med trampbåt, shopping, restaurangbesök samt Ikea. Det spontanbowlades, dracks lite på uteserveringar och fikade på stan, sen var månaden slut.




Augusti:
Vi festade in denna månad vilket ledde till ännu en förskylning, hög feber och mycket sänghäng. Hängde en kväll med Johan och gjorde ingenting, Min arbetsdag förflyttades till bl.a Nolia och jag och Peter firade vår 6 månadersdag på Kinarestaurang och drog sedan på Taklagsfest. Dagen efter bar det av till en sommarstuga med grabbarna grus där vi badade, åkte ”skiiride”, drack öl, bastade, sköt med luftgevär och nattbadade, precis som rikiga män gör xD. Peter firades 22 år, jag inskolades på städdelen av jobbet och fick besöka käkkirurgen för att bli av med min andra visdomstand. Sedan avsutades augusti med att ligga på ett tak och filosofera kl. 03.30 på morgonen.



September:
-Som jag skrev då så dansade jag in höstmånaden med piratkalasplanering i massor samt en torsdagsmiddag med klasstjejerna. Den 4e var det dags då 18st 9åringar invarderade arbetsplatsen och det blev ett fett pratkalas för hela slanten. Dagarna som följde så startade vi vår Maxihobby, jag pluggade körkortsteori och Peter bestämde sig för att inte åka till England i 6 veckor! Jag klarade mig ingeom halkbanan, regnet öste ner, jag grät mig igenom ’Jag saknar dig’ på bio och det festades på 5iveee. Vi gjorde egna köttbullar, fyndade skor, jobbade kväll och fredagsmyste.



Oktober:
Chillidillade med mina fd. klasskompisar,colan och chipsen. Underhöll mig med Harry Potter qiuz, tog med soppåsen halvvägs till skolan, tappade en vattenfull hink på golvet och började se How I met your mother från första tlll senaste säsongen. Vi käkade fredagsmiddag i huset ett kvarter bort, utgick på krogen, chillade och fick reda på hur dålig min syn egentligen är. Helgen efter styrdes fetferra hos Mattias då pojkarna fick finbesök från Sundsvall och på måndagen klarade jag teoriprovet! Sista helgen i oktober var ytterst lugn och sorgsam då Peters fina morfar stängde ögonen för gott på sitt ålderdomshem omringad av sin släkt.



November:
Alma kom hem till oss igen efter 4 månaders frånvaro, Jag drog till bodbysund med männen i mitt liv och Peter och jag drog in till Skellefteå för att strosa runt lite och gå på den bästa Kinarestaurangen vi varit på. Syjuntan firade Alma 19 år på All star, en vecka senare firade vi Frida med förfest och rolig utgång, och veckan efter det var det Jejjas tur med mysig middag. Den 18:nde tog jag även mitt hatälskade körkort, det gamla cykelgänget käkade tacos och skrattade lös hos Emy och sen var det dags för en fin begravning med mycket skratt och tårar.



December:
Det fanns ingen snö, men vi åkte skridskor ändå, festade och sen kom snön. Men sen regnade det, sen blev det halt, sen snöade det, sen regnade det och så håller det på än. Vi firade in första och andra advent med personerna i familjen ett kvarter bort. Det handlades julklappar, tränades, tittades igenom 4 julkalendrar och firades minijul med syjuntan. Vi dansade på Tc, partade i en bygård och hängde i biosalongen. Julafton var helmysig som firades med min älskling och våra familjer + massa fina julklappisar som var välbehövda. Sedan, efter lite mellandagsrea, lite häng med grabbar på Pipes, lite New Years eve på bio och måånga om och men så bär slutligen idag av till Hemavan för att fira in det nya året med 9 andra personer. Sitter just nu i en bil påväg upp och jag önskar er alla världens bästa nyårsafton och tackar så mycket för år 2011!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0