Ännu en tradition

Januari:
Nyår spenderas i Klimpfjäll med tillsammans med mina 2 familjer och på 12-slaget stod vi på altanen och skrek in 2010 med raketer och allsång! Vi åkte snowboard i pudersnö i soluppgången och njöt av fjällivet. Väl tillbaka i Umeå blev det bio, lägenhetsfester, poker och en randomfest. Enligt Joel lekte jag i kuddrummet och fick gratis ost på månen. Skolan började, jag fyllde äntligen 18 och det firades på olika sätt.

Februari:
Började månaden med en förkylning, levde för fredagar, bowlade med mina vänner, såg Patriks ihoplimmade öron och fick mardrömmar. Sen fick jag tillslut min efterlängtade Krogen-debut, ganska lam kväll men den gjorde ändå så att jag slapp vakna upp ensam på Alla hjärtans dag. Skolan fortsatte, vi bokade vår Alanya-resa och avslutade sedan februari med ännu en utgång.

Mars:
Vi asgravade oss in i Mars månad, tragglade matte och hade många långa trafikantlektioner med Angelica. Sen blev det sportlov och då bar det av mot Hemavan med Megha och 91orna. Fullt ös av 3 dagars festande, ett knullrum, lite snowboard, mkt mat och galenskap. Tillbaka i Umeå så tog pojkar över hjärnan, jag hängde i Täfteå, testade krogen 5ive för första ggn, spårade på hemmafest och myste med syjuntan.

April:
Festade in våren på 91ornas Over and Out, stack till Klimpfjäll och älskade livet. Vårsolen tittade fram och väckte befolkningen till liv, jag skrämde pojkar, började glo Vampaire Diaries och fick akupunktur.  Amanda fick infall och skulle stoppa metall i mitt öra, vi planerade Alanya, föreläste om Fairtrade och avslutade med en mindre lyckad Valborgsmässoafton!

Maj:
Med stukad fot inledde jag Maj, sen pajade jag en sträng på min gitarr, festade i dragonskolans ’Mitten’, solade utomhus i värmen, blev dissad på nattligt besök och pluggade matte som ett as. Värmeböljan kom och jag drog till Bettnäs med Megha, vi skrev nationella i matte B och fick godkänt! Vi drömde om sommarflörtar, jag fick gå på penicillin, vi Hajkade och sov i tält, håvade smådjur i ett träsk och avslutade månaden med en kvällspromenad.

Juni:
Bladlössen invaderade Umeå! Syjuntan styrde Dinner&Movie och jag fick säga hejdå till en pojke i gryningen.  Jag blev sjuk, fick sommarlov, avundades alla studenter, vi intog sommardroskan, jag återfann min röda racercykel och spenderade Midsommarafton på Bettnäs. Sen sommarjobbades det innan jag insjuknade igen och var på min andra penecillinkur under en månad och sa hejdå till soliga Juni liggandes i min säng alldeles ensam.

Juli:
Hade många långa tråkiga kvällar, fick ett nattligt besök och ett till fint gryningshejdå. Sen blev det den 7/7 och vi lämnade Sverige i ett flygplan och landade i underbara Alanya. Sedan följde en vecka fullt av värme, bad, turkar, balkonghäng, norrmän, fester, restauranger, ännu mer norrmän, svenneturkar, nattbad, meloner på huvudet, ögoninflammation och mkt mer. Väl hemma började jag leva för kvällarna på msn då internetvärlden tog mig till drömpojken norrmanen som planerade att komma hit. Sen for vi på trästockfestivalen och söööp, hade ”roligt” i tält, frös osv, och sen vidare till mormor och morfar för at måla hus och tjäna pengar.

Augusti:
Norrmannen tynade bort och höll inte vad han lovat men han kommer ändå alltid att vara min hemliga lilla crush! Vi festade på Sommardroskan, skurade fönster, besökte IKEA, saknade Alanya och var på ännu fler utgångar. Syjuntan spenderade ett dygn i Amandas stuga med tunnbad, havsbad och kvällsmys. Kvällarna fördrevs med olika vänner och aktiviteter tills den dagen då skolan började igen... då förvandlades sommarvärmen till höstkyla och läxorna startade smått att ramla in.

September:
Vi bodypumpade oss in i denna höstmånad, beställde studentmössorna, pardejtade mina flickor, röstade till valet för första ggn, kvällsmyste, rymde från problem och festade. Jag blev tvingad att köpa 3 par skor men fick dom gratis. Vi for till Ö-vik och plockade svamp och sedan till en träkåta för att mysa och skratta jäkel.

Oktober:
Diktade mig in i oktober om hur mkt jag gillar mina flickor! Jag gick på krogen i 39 graders feber, drack tequila och blev utslängd.. dock spårade alla tjejer den kvällen! Sen åkte jag iväg till Bodbysund, kom tillbaka, hängde med Johan på Iksu, pluggade, festade igen och igen och fick dansa en riktig tryckare precis som på lågstadiet!!

November:
Vi levde ett höstlov fullt av mys, träning, party och vänner. Vi var coola på rave, hade dålig humor, var less på livet och kom fram till att alla killar är psykon! Jag gick på mitt livs första dejt, firade syjuntans 3 nyblivna 18åringar, träffade kändisar, frös varje dag i skolan och välkomnade första advent.

December:
Vi höll tal i Aulan, pluggade till de sista proven, hade matkrig med Chili con carne och drömde om varmare länder. Vi spontarfor till Krogen Krogen, skrev klart uppgift efter uppgift, lämnade Mimer och intog jullov. Julafton firades med min knäppa men söta släkt, vi festade, strosade runt på mellandagsrean, såg en jädra massa film, vände på dygnet och inatt firar jag in det nya året med klassbrudarna någonstans i Umeå. Så adjö 2010 och tack för ett sjukt bra år! GOTT NYTT ÅR


Kommentarer
Postat av: frida

bravo anna! och GOTT NYTTTTT ÅRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!

2010-12-31 @ 13:24:32
URL: http://frida7.blogg.se/
Postat av: Alma

"bravo anna!" haha :D



Gott nytt år!!!!!

2011-01-10 @ 21:57:51
URL: http://grinkgo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0