Solen går upp över kåk och gränd

Våren är ung och oanvänd,
sången ekar från himlen sänd,
det är ett stort liv

Min ungdom kommer aldrig igen
Jag har så mycket förstånd att förlora än
Så jag lovar dig inget, min käraste vän
Det är ett kort liv

Jag tog mig upp på ett skyhögt berg
Jag trodde livet skulle byta färg
Men svindeln skälvde genom ben och märg
Det är ett farligt liv

Jag gick på en gata mot ett äventyr
Jag kom till en plats där pengar styr
Där spriten var billig men fyllan dyr
Man fattar lätt varför mänskor flyr
Det är ett hårt liv (...)


Lars Winnerbäck, kanske ingen skönhet precis men däremot, Mannen, myten legenden!! Såg att det det var nåt program om honom på ettan så jag slog på och fick direkt massa sånadär känslor...både bra och dåliga, sommar och vinter osv. Och jag vill gå på en såndär utomhuskonsert en ljus underbar sommarnatt med massa folk som sjunger samma låtar!!!! Varför kommer han aldrig tbx till Umeå för?

14/1-08 Idag var en glad dag. Lite galen sådär, men glad. I slutet av dagen kändes inte sovmorgonen av alls, utan snarare som vi gått en hel dag + lite till. Men det gjorde inte så mkt. Jag var glad ändå. Igår kvälls drattade jag på ändan en gång till utanför våran brevlåda framför en bil. Jag sprang, halkade på en översnöad isfläck, flög upp och dunsade ner. Sen satt jag och asgarvade för mig själv. Pinsamt men sjukt kul. 2 klockrena fall på en på en dag... det är bra! Jag har  lagt en chokladbit på fönsterbrädet till min vän flugan, så att den inte dör. Och VET NI?? Dom har hittat mina knästrumpor borta i mitt tredje hem ett kvarter härifrån!!! Inte undra på att jag letat som en galning utan resultat, men jag fick iaf min garderob städad på köpet. OCH VET NI?? Jag ska få ta ett skoterkörkort!!! Hade jag varit en kille i LD1AD hade jag sagt "steek", men jag är mig själv och säger "FULLT ÖS" Så tillsammans med Nanny, Paulina och Chris ska jag under 2dagars intensiv kurs köra stenhårt och skaffa mig mitt allra första körkort! Sen taggar vi fjällen mer än någonsin i hopp om att få köra den här...annars så duger kylskåpet alldeles fin fint! :)
 


Kommentarer
Postat av: Frida

haha ändå roligt med skoterkörkort :D. Ja, altså den dära dokumentärgrejen med Lars Winnerbäck köpte pappa på DVD för ett tag sedan och altså.. mannen har sina texter!(: Han måste komma tillbaka!! :D

2009-01-15 @ 08:10:55
URL: http://frida7.blogg.se/
Postat av: Alma

Fasen så skojj!! Är det inte dyrt?

2009-01-15 @ 19:26:41
URL: http://grinkgo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0