Kalla kalla kalla, små nubbar



Fredagen bjöd på -23 grader till att börja med, så skridskorna som vi planerat in på idrotten byttes ut mot gym där vi pumpade muskler och skaffade oss träningsvärk. På kvällen när graderna började rasa och hela Sverige fick helg så var vi 6 tjejer som åkte ner till Great Eastern för att käka kinamat och fira ingen mindre än mig. Vi åt tills vi nästan sprack, sen sjöng vi hela vägen till busshållsplatsen där vi tog bussen hem till mig och fortsatte kvällen. En lyckad kväll med alldeles för mkt mat och goa vänner!
Lördagen bjöd på en heldag med jag-vet-inte-riktigt-vad i mitt tredje hem ett kvarter bort. Det blev ifall en hel massa underbart gott fika, lekar, danser, sånger, tävlingar(Paulina och jag kom bara näst sist) och en sjukt god middag. Mycket trevligt folk och jag fick en ny vän, Nicole, på 2 år som typ är sötast i världen med sin gyllenbruna hy, stora ögon, gulligt ullhår och en röst som härmar allt man säger. Lilla Johannes sprang runt runt hela kvällen och sjöng " Vilka kalla?, Jo kalla... Kalla kalla kalla, små nubbar" Haha, det börjas i tid.
Söndagen till ära vaknade jag faktiskt rätt tidigt, vid 12.30 for jag iväg och tränade hårt i en timme för att sedan fara till Nanny och låna duschen. Städa gjorde jag också minsann, sen tänkte jag börja med ULS:en men så blev jag bjuden på middag oh det bar för andra gången idag av till lägenheten. Nanny och Paulina bjöd mig på en födelsefantastiskmiddag som vi smaskade i oss då de samtidigt beröttade att de ville ta bjuda mig på bio samma kväll. Så efter att vi missat bussen och istället fått ta en härlig promenad ner på stan, satte vi oss i biomörkret framför Australia i 2h och 45. 
Ett toppenbra avslut på underbar helg med underbara människor. Nu har jag varit 17 i 10min, bara 23h och 50min kvar på att fira en dag som bara är min. Jag börjar med att sova.
 


Kommentarer
Postat av: Frida

ba massa mys :)!

du måste skicka bilderna sedan (:

2009-01-19 @ 12:13:38
URL: http://frida7.blogg.se/
Postat av: Alma

Vad åt ni? :D Grattis på födelsedagen!

2009-01-19 @ 13:06:16
URL: http://grinkgo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0