Nivet, bara för mig själv

Januari:
Tolvslaget spenderades på stan i kylan med Emy, Nanny och halva Umeås befolkning. Resten av jullovet gick jag i ide, vände på dygnet, såg inte dagsljus på en vecka och levde på mitt rum. Skolan startade igen, dagarna flöt på, klantade mig ett antal ggr och fick veta att jag skulle ta skoterkörkort. Jag blev även 1 år äldre och jag gjorde/åt sushi för första ggn i hela mitt liv.

Februari:
Läxhögen växte, vi hade party med 3 madrasser, 2 täcken och 8 pers i Nannys lägenhet. Amanda ville spela in mig en hel dag för att jag var söt?, det pluggades Skoterregler på bussen till paradisbadet, LD1AD drog på sig skridskor och körde bambi på hal is. Vi hängde hos Nicke och drog en huvudkrock, jag ”sov” en natt i min fåtölj vilket jag aldrig gör om igen! Alla hjärtans dag blev till ett litet party i lägenheten och dagen för skoterkörkortet kom och vi var med om de 5 mest långsamma timmarna någonsin!

Mars:
Vi började med en underbar vecka i fjällen, jag tappade min första dator i golvet och min novellanalys försvann 4h timmar innan den skulle va inlämnad. Vi hängde en kväll på Midgård, jag taggade fotboll av ingen anledning alls, vi drömde om sommarflörtar, vi V.I.P-bowlade och avlutade sedan med en spårad fest på Ersboda.

April:
Första dagarna på april var fyllda av skuldkänslor men de löste sig och vi stack åter igen iväg till fjällen och levde livet . Marica och jag käkade fiskpinnar, amanda ville gifta sig med mig och Nanny och jag gjorde allt och inget i lägenheten. Vi spelade årets första fotboll, åt årets första glass, firade Angelica med Singstar och avslutade med en valborg som bestod av en tripp till Östra, att cykla omkring på stan och hänga nere vid kajen.

Maj:
Vi spelade brännboll, jag åkte på pappas motorcykel för första ggn på typ 4år. Ett eftersläpp med waldorfbarnen där vi dansade LÖS i flera timmar. Vi skrev en novell, gick på stan, min andra dator hade disco för sig själv så jag fick en ny. Vi tog oss igenom matte nationella med ett G, Nanny tappade sin glass på marken, solen och värmen kom, vi såg Grubberevyn och Waldrofteatern och hängde i Nordmaling. Vi avslutade med att fira Cajsa utomhus i blåsten, hänga på brännbollsyran, hejja på lag och steka i hettan.

Juni:
Jag fick ett nytt tangentbord till min tredje skoldator, vi satt 2h på Ica Gormé och snackade killar, vi hade sällskapsspelkväll, firade nationaldagen i skogen med släkten, Amanda och jag hängde på konstgräsplanen 00.00 och inväntade hennes födelsedag, mysfestade med waldorfarna vid älven, fick sommarlov, var på firmafest, och började sommarjobba. Vi firade midsommar, stack till bodbysund och vandrade runt barfota på gatorna.

Juli:
Juli inledde vi med en underbart skön helg i Bölesjön utan föräldrar, jag avslutade mitt första sommarjobb och inledde nästa. Vi fick reda på att vi skulle få flytta hemifrån, for till Bodbysund, jag fick ett ensamt dygn i huset och utnyttjade det till fullo. Nanny och jag gjorde ett försök till att vara uppe hela natten men misslyckades och vi såg en jädra massa Ben10 och lekte det ungefär sådär varje dag med pysen.

Augusti:
Jag var på brölloppsfest, spelade fotboll och sprang på rödberget. Vi hängde på noliamässan och på Leos lekland, for till Almas stuga och fajtades med myggen. Flyttade hemifrån, var på maskeradfest och spenderade inte natten hemma. Vi började skolan och var arga för att Draggen inte var som den skulle, vi ledde teknikettorna i skogen, åt tjejmiddag på droskan, hela klassen spårade lite och lördagskvällarna började få ett mönster.

September:
Draggen spårade, vi flyttade hemifrån på riktigt och spelade twister. Jag gymmade med tomas, var enda tjejen där, blev jag sjuk och hade näsblodsattack! Lördagskvällarna fortsatte med samma mönster, vi firade Nick Jonas 17år, Nanny och jag gjorde Kungspassagen en lördag som aldrig förr och jag bokade min första tvättid.

Oktober:
Fick en sista natt av nattligt sällskap innan det på den fronten endast gick neråt, vi hade chillparty i lägenheten, jag fick banaflugeinvasion, vi spelade Alias och en glidande lärare drog dagens bästa i korridoren. Vi hängde hos Cajsa, fick höstlov, var på halloweenfest, for till Bodbysund, gjorde Skellefteå, käkade Daim och jag blev av med en ”vän”.

November:
Blev gymaktiv igen, vi förflyttades från Draggen till Mimer, älsklingsFarfar gick bort, vänners vänner dog och tsm lämnade de många människor i sorg. Vi hade tjejkväll i lägenheten, tittade på en rättegång, firade 3st födelsedagar, blev insatta i Paradise Hotel och hittade mat i trappen. Det blev begravning, jag flyttade hem igen, vi var på konsert, åt ett tidigt julbord och var på en konstig förfest.

December:
Inledde månaden med en finfin praktikvecka på dagis, bakade pepparkakor hos Megha, blev översvämmade av skolarbete, tog svinissprutan, hade byggubbar i huset, fick jullov, firade en mysig minijul, överlevde en julafton, latade omkring hemma, busade i snön och sedan så spenderas årets sista dagar i fjällen och eftersom jag inte kan spå framtiden så säger jag bara GOTT NYTT ÅR mina vänner, gör inget dumt osså fettaggar vi 2010! Över och ut


Kommentarer
Postat av: Alma

Vilken sammanfattning! Det låter som ett bra år ändå!

2009-12-29 @ 13:51:11
URL: http://grinkgo.blogg.se/
Postat av: Amanda

Haha, älskar att man kan följa hur många datorer du har avverkat

2009-12-29 @ 13:55:28
URL: http://amandastael.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0