"Charlotte kommer, spring och göm dig"

  

Alltså fjällen... det finns ju inget bättre eller finare ställe. Och vi är bäst på att göra stället precis som man ska.
I lördags på vägen dit fick vi nog åka med på Åseles mest trasiga buss och vi vandrade fint genom Villhelmina. Så under dessa 6 dagar har vi hunnit endel. Vi hann träffa på en levande mus i lillstugan!!!!, bestiga ett berg, Lövberget för att vara exakt vilket var en väldigt brant färd både upp och ner, men vi hade kul ändå och hittade skelett med kött på och ett par gnekande träd. Vi hann med en hel säsong Sex and the city, Bolibompa och 2 filmer varav ena var skräck så den läskige Charlotte blev veckans omtalande objekt och hon .tom hembesökte Nanny varje kväll när vi skulle sova...haha stackarn. "Charlotte kommer, göm alla barnen"  Vi hann gå de 7 kilometerna från Klimpfjäll efter att ha varit med resten av familjen och handlat. Vi hade 2 plumpkvällar varav jag faktiskt vann en av dem vilket är ett väldans framsteg för sistaplatsen brukar ofta vara min :P Och på våra båda Monopolkvällar kom jag stolt tvåa och ägde därför Emy och Nanny.

Vi har spelat memory, byggt löss och lekt kurragömma med lilla Johannes som också drog veckans bästa "Ellen pellen, Ellen sellen, har tappat bort....adressen"  Käkat har jag gjort så det räcker och blir över...men det är ju lov..då får man äta. Buss resan hem i torsdags startade 13.25 med en taxi som gjorde oss illamående resten av resan och efter den 25 min väntan utomhus i Stalon trodde jag att min stortå var förfrusen men det tog en timme och sen blev den normal igen tack och lov. Från Villhelmina fick vi våran långfärdsbuss som jag överlevde tack vare goa människor på telefon och en sjungande plumps brevid mig. :) Det var lätt bästa veckan på länge och nu råålängtar jag ännu mer till vinter, snö, snowboard och fjällen igen. Fast snö har Umeå redan fixat och kyla också för den delen....frågan är ju hur man överlever vintern om det typ är -5 garder nu. Ikväll väntar middag och spakväll med tjejerna, det blir en fin liten avslutning på lovet :)

 
 



Kommentarer
Postat av: Alma

Jag tänkte fråga vem den gröna figuren var på andra bilden till höger men såg sen att det var Johannes, söt!



Härliga bilder!

2008-11-02 @ 12:58:57
URL: http://grinkgo.blogg.se/
Postat av: Frida

Vilka härliga bilder :)

2008-11-03 @ 17:46:21
URL: http://frida7.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0