ett ljus

Undra hur många rubriker det finns idag som har med ljus eller advent att göra. Jag har då sett en hel del hittils.


Jejja
- han kan sparra mig
"kören" -vad sa du?
Amanda - Jag tror hon menade att han kan stränga om hennes racket..

Bästaste kvällen på länge hade jag igår med mina alldeles egna tjejor. Vi hade faktiskt en del seriösa stunder men för det mesta så var det bara galet flumm, konstiga missförstånd och höra-fel moments. Sjukt kul. Och samtalsämnena kom och gick hela tiden. Ett exempel är ju att vi en gång började i baksätet, tog oss till framsätet och avslutade i bakluckan ;P

Kom hem vid 2-tiden, då var det bara att gå och lägga sig direkt för att sedan kliva upp igen 07.30 då det bar av till huset ett kvarter bort. Där väntade världens mysigaste adventsfika, presenter, en brasa och goa människor är alltid lika med skratt. Nu är även min ULS läxa klar tack vare att lilla Johannes tog sig "tid" för att svara på mina frågor och visst fick jag mig några söta svar. Efter några timmar hemma med ingen som helst framgång på reportaget men desto större på sms-fronten så bar det av till Olofsfors för mitt allra första julbord, än en gång med familjen ett kvarter bort. Och om jag drar Jespers citat och säger såhär "Mat är underbart" så beskriver det ungefär allt vi upplevde där. Eller vi besökte övervåningen där jag hann bli rädd för 2 stora feta älghuvuden :P Vi sjöng massa fina filmlåtar efter maten och skrattade gott åt allt möjligt.


 


Nu är jag just hemkommen från Nanny och Paulina där jag lånade duschen och är därför extreeemt fräsch nu med nyrakade ben (yeey) xP. Så jag ska byta om till en ren pyjamas, släcka min adventsstake och sedan bara sova ända tills jag måste vakna. Så tack för mig och tack för en toppen första advent.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Sparra... hahahahaha. Jag vill igen!

2008-12-01 @ 17:03:10
URL: http://amandastael.blogg.se/
Postat av: Amanda

Kom ihåg att jag faktiskt la till handsfacket också

2008-12-01 @ 17:30:42
URL: http://amandastael.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0