ankungen den fula

Och nu är vi nästan fria!
Hur skönt som helst. nästan. Om man räknar bort svenska redovisningen
i morgon som knappt räknas, fast bara tack vare den så måste jag tillbringa
typ hela kvällen framför datorn. Om det inte vore för detta "underbara" Internet så kunde jag kanske
räkna med att bara spendera halva kvällen här...men somsagt så ffinns ju internet och det är
här och stör heeela tiden. Jag läser bloggar, loggar ut och in på apberget, läser fler bloggar,läser diarium och vissa av dom ge mig´panik inför gymnasiet.
Jag har kommit på att grundskolan egentligen duger fin fint åt mig.
Man hittar till alla klassrum, har en fin liten mysig matsal med gulliga små mattanter, man har 2 små lugna datasalar, en alldeles lagom stor idrottshall och dessutom en alldeles lagom modern konstgräsplan där
allt lagomt folk ligger och steker på rasterna eller hålen, man känner hälften av alla på skolan och resten av dom vet man iallafall vilka dom är, lärarna är små och söta (eller dom flesta, som Eva, min kompis :]) hhaha
de drar ofta små dåliga skämt men ibland så kan de faktiskt få till det.
Osså har "man" ju klassen 9D, det är inte så pjåkigt det heller. =)
Ja ni ser, högstadiet duger ju hur fint som helst. Varför börja på gymnasiet?

Man kan hitta på galna grejjer också.
Som vi, vi fick frågan om att vara cheerleders på killarnas skol-Dm match och såklart ställde vi upp.
Vi skrek och hejjade så bar det gick, vi försökte oss på pyramider och på lite små hopp.
Några härliga ramsor drog vi också.  det lät ungefär såhär:
"Vi har simmat över tvärån för att se killarna vinna"
haha, helt kasst och extremt osseriöst. Men kul! =D



Sen har vi ju en massa andra små skojjsiga grejer i slutet av läsåret.
Som bal, klassresa till Bettnäs, grillning, brännbollsturnering, städa skåpen och massa små fina grejjer :)
Iallafall om man går i 9D.

men ajja, jag märkte just att detta inlägg blev ganska långt och att klockan går alldeles för fort.
Så det är nog ett bra läge för mig att hitta ett slut och återgå till svenskan och bli lite klar =).
Så God kväll!
I morgon taggar vi bal. =D

Kommentarer
Postat av: Alma

Ja det är sånt man kommer sakna. Att kunna hitta på roliga och galna grejjer, som att cheera, springa ut på taket(dagens bus! HAHA), visa upp yoga-hälsningar och spela in sportfilmer med riktiga ljudeffekter. Impulsgrejjerna! We love it.

2008-05-29 @ 21:53:37
URL: http://grinkgo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0