livet leker

Arrå, just nu så leker livet rätt och slätt.
Det har det gjort sen revyn började, efter det har vi bara haft kul typ hela dagarna.
I måndags så for hela 9D iväg till Bettnessand för att tälta i 2 dagar och gissa om vi hade kul?
Knappt några föräldrar, en hel sandtrand för oss själva, toppenväder
alla dagar och sand överallt. =D bara galet med kul.

Första dagen lyckades vi hitta en bra plats och resa tältet som vi egentligen knappt använde.
Vi räddade paddeln till den 86årige mannen som ramlat ut sin kajak mitt på havet.
Vi lagade oss själva middag och sen redan klockan 19.30 tände vi en eld och packade in oss i filtar ute på stranden för att leka gulliga lekar, läsa ur tidningar, massera, grilla, snacka  och sånt myspys.
Jag,Sara och Isak tog oss också ett kvälls dopp.
Vi följde solens gång från att den gick ner tills den kom upp igen, så vid 5-tiden när den redan varit uppe ettt tag
så släckte vi ögonen. 
   

Andra dagen vaknade vi vid halv åtta efter att iallfall från min sida
sovit ungefär enochenhalv timme. men så trött var jag inte.
Den dagen stekte vi typ bara hela dagen, både på stranden och uppe på gården.
Vi badade, spelade volleyboll, lagade lunch och middag, diggade Lena Ph i en fullproppad bil påväg ner till stranden, jag lyckades dessutom att ta mig en eftermiddags tupplur bakom Rikard, det är första gången jag lyckats somna på dagen på typ 7år, och det var ruskigt skönt må jag säga.
Sen på kvällen packade vi in oss än en gång i filtar, tände en eld, och den här
gången hade vi dessutom musik att rocka loss till. Senare under natten fick
vi lite mera underhållning från några kära klasskompisar. xP
   

Sista dagen blev det bara att städa, steka lite grann, gå en tipspromenad och
sedan åka bil hem.
Dessa två och enhalv dagar blev superlyckade tack vare toppenväder och en jättehärlig klass
som jag bara kommer ha kvar i 2 dagar till vilket är lite sorgligt...men nu har vi ju fått ihop några fina minnen
som man kan leva på.

Idag på brännbollsdagen vann vi 3 av 4 matcher och sista förlorade vi med 2 poäng vilket kändes rätt så surt,
men eftersom vädret var stekhett hett hett så tog vi det bra och istället för att sura for vi till kvantum och köpte glass.
Och vi fick faktiskt en tårta för Bästa spel. Så vi var bra så det räckte.

Jag verkligen älskar de här dagarna :)
Nu är jag extremt sen till MIn lilla vän Stael som vi ska fira ikväll,.
Förlåt mig, jag ska ge dig något extra, jag lovar. ;)

Så tack för mig. Nu måste jag hettttttsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0