bara konstigt

Allt är bara konstigt.
Jag fattar inte!
Jag har inte tagit in någontig alls.
Men det jag innerst inne vet är att vi är lediga i 10  långa veckor
och att 9D aldrig mer kommer att vara en klass.
Men jag kan verkligen inte få in det i huvudet och riktigt förstå det.
Det känns fortfarnde som om det är skola eller något liknande på måndag,
inte att vi är lediga och kan göra precis vad vi vill.
Okej jag ska jobba på måndag, men ändå.

Skolavslutningen igår blev väl på ett sätt en mer minnesvärd dag pg.a vädret
som sög! Varför var det tvunget att regna just igår??
Så tack vare regnet fick vi ställa in våran traditionella klänningsgång till skolan och istället åka bil.
Men väl därinne under taket så hade vi våran allra sista "samling" i aulan där musikklasserna sjöng
sommarsånger men det var ingen stämning alls. Det kändes som om dom bara sjöng för att dom måste,
fast det gjorde dom ju, men alltså....ja ni fattar.
Men jag fick faktiskt lite julkänsla där några minuter när 2 kilar ur 9e sjöng "When you say nothing at all".
Jag får alltid det när jag hör den låten, jag vet inte riktigt varför,
men jag tror det är för att jag eggade den kring jul för några år sen.
Ajja, lite senare efter allting i aulan var klart så var det dags för klassrumstjohoet.
Vi fick tårta och hade lite lagomt kul, sen tack vare regnet igen så fick vi såklart lov
att ta våran gruppbild inomhus tryckta mot väggen i 112, men det funkade det också.
Och efter all betygsutdelning och sånt så blev det dags för "the final goodbye"
som blev ett kramkalas och för endel också gråtkalas.
Jag ville ju också gråta men jag fattade ju ingenting så jag gick omkring där som en
känslokall zombie och kramade alla utan att riktigt fatta att det var det sista gången vi var klass 9D.
Bara sorgligt ju.

Så nu har våran första sommarlovsdag gått oc snart börjar den andra.
Inte mkt har hänt. Jag sov halva dagen efter att ha varit med tjejerna hela kvällen och halva natten,
sen stack jag ner på stan och köpte biljetterna med Stael. STOCKHOLM HERE WE COME!
Sen cyklade vi till Rikards place, hämtade presseningen och pratade lite gojja
och sen på kvällen blev det tjejerna och stan igen. =)
Och jag skaffade mig ett Idolband som spelade nere på stan ikväll.
'Mates of mind,' om dom kommer och spelar för mig när jag ska sova så lovar
jag att somna med ett leende på läpparna. ;) haha.
Jag lovar, dom var riktigt bra.

Men nu har jag skrivit ett milslångt inlägg igen så det är
nog dags att sluta och istället sova i flera timmar med
hopp om att vakna och börja förstå någonting av det som pågår.

Så jag säger godnatt och tackar för denna första "sommarlovs"dag. :)

Kommentarer
Postat av: alma

Jag tycker det var stämning i aulan :]! och i klassrummet :).

Du verkar ha haft en jättetrevlig dag! :D

2008-06-12 @ 12:13:58
URL: http://grinkgo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0