Uppsala/Stockholm

Dag 1
Våran 4 dagars resa började med 8h buss mot Uppsala.
Det var ju grymt coolt att åka genom Sverige, vi har ju endel fina "landskap" med sjöar,hav och gräsåkrar.
Undra hur jag kommer reagera när jag åker utomlands,  jamenar jag tyckte att sverige var mkt att se. =)
Väl framme så installerade vi oss i lägenheten och jag fick lära känna fler Staelare som var väldigt härliga personer.
Som på film ungefär. Jättekul. =P
Dag 2
Jag sov på en soffa för första gången i mitt liv och det var ju skönt.
Sen bar det av in till stan i Uppsala och den är så mkt bättre än Umeås.
Alldeles lagom, den är lagomt stor, har lagomt mkt och lagomt bra klädäffärer.
Den stan vill jag ha. VI fick oss några plagg inschoppade och tur var det eftersom vi inte köpte ett enda i Stockholm. =]
Kvällen spenadreades framför tvn och "Planet Earth" och våran planet är extremt cool, jag måste få lämna lilla Sverige och resa i världen! Men det fixar sig.
Dag 3
"Den stora dagen"
Klockan 09.10 så bar det av med tåg in till Stockholm. Jag åkte tåg för första gången. yeey.
Dagen gick och vi gick också. Vi mötte upp Frida, gick in och ut från affärer men hittade ingenting. Jag och Amanda lämnade av Frida vid alla Jonas Brothersfans där hon fick stå och köa medans vi gick ännu en tur på drottninggatan, och denna gång lyckades vi dessutom på någon konstigt sätt gå vilse...på en rak gata??
Man kan ju inget annat än att kalla oss skickliga. Tillslut med hjälp av Fridas mamma så hittade vi tillbaka och kunde ställa oss och köa med Frida som skulle på signeringen. Det var väldigt gulligt och väldigt galet
med Jonas Brothers alla svenska fans i en låång kö, där de stod och skrek och sjöng som galningar. Men gulligast var ändå Frida när hon varit där inne och träffat dom på riktigt, hon fick mig nästan till tårar. :P Efter signeringen svävade hon på moln och vi tog tunnelbanan (första gången för mig. yeey) till globen där
vi tog oss till Annexet och köade igen i ungefär 2h och fick sedan gå in för att se våra 3 bröder Live.
Det var kul och stämning och Avril var duktig hon också. Men hon var inte alls lika bra.
Men det var värt pengarna.
Dag 4
Buss igen.
Denna gång en halvtimme längre, men vi fick se 3 filmer under tiden så klockan kändes inte av lika mkt.
En klart värd resa. Ändå att vi lyckades med att gå från Stockholm utan at ha köpt någonting utom en French hotdog.
Men det är ju alltid något. :)

     
uppsala                            Pelle svanslöstonen   Shopping
      
Stockholm                Uppsala                   Världens lyckligaste gullunge

        
The                   Jonas                                Brothers
 


Kommentarer
Postat av: Amanda

WEHEEEY :D

2008-07-01 @ 15:16:56
Postat av: Frida

WEHEEEY :D

2008-07-04 @ 10:42:32
URL: http://frida7.blogg.se/
Postat av: Alma

haha, ja verkligen världens lyckligaste unge :]

Va trevligt och kul allt låter :D. Puss

2008-07-04 @ 12:47:13
URL: http://grinkgo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0