hon kommer med hälsning om julefrid

Lucia...mer stämning än förra året pg.a snön. Men jämför man årets lucia på skolan så medger jag att det var bättre förr. 90st vitklädda elever i en aula med tyst publik är mycket mer pampigt än 18st av 2200 elever som går genom nedsläckta korridorer och sjunger, visserligen fint men det hördes knappt eftersom publiken stod och pratade under tiden. Den mörka skolan var rätt mysig, så borde dom göra oftare.

Golven i våra vattenskadade rum börjar ta form...jag hoppas på att duschen snart går att installera eftersom det fetsuger att cykla i det här vädret. Visst var den fallande snön igår väldigt mysig och stämningsfull men att cykla på oplogade gator med stickande snö i ögonen är inte vad man kan kalla kul!

Idag väckte jag mig själv 06.57 för att ta mig en titt på tv:s Luciatåg i Malmö...jag såg 2 låtar sen la jag ner och åtrgick till sängen för att sova i 5h till. Jag har resonerat med min inre hjärna och kommit fram till att det inte blir någe julklappsinköp eller stanbesök för mig förrns vi fått lov. Tills dess ska min fokus ligga på läxa och sömn...inte det roligaste att se fram emot men jag hoppas på att få tacka mig själv sen.

Jag har lust att åka skrana i dagisbacken med the crew, d.v.s Nanny, Johannes och Emy...men vi får nog vänta till jullovet. Men jag tror att jag ska ta mig en promenad förbi och titta lite på den.... jag vet, det låter extremt normalt, men blir blir bra...nu går jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0