Gott nytt år!

2008 har gått, det slog nog 2007.... en kort sammanfattning på mitt gångna år som var väldigt roligt att leva.


Januari: Vi blev höga på skärm tack vare Lost, Olle "riktiga män väger över 90kg" fortsatte med sina dåliga skämt, jag blev ett år äldre, vi sökte en vettig linje att söka till, syjuntan levde livet hela dagarna varje dag, min snygge Dansk blev Norsk och nationella proven i svenska drog igång.


Februari: Vi var på paradisbadet för sjätte året i rad, AK blev en del av skolvardagen, jag fick träffa charmknutten Otto för första gången, sökte in till gymnasiet, vi hade vårat "gigantiska" prov i So, och vi fick sedan ett efterlängtat sportlov.


Mars: Efter sportlovet och 2 veckors skola så blev det påsklov och för våran del så bar det av till vårat älskade Klimpfjäll där vi totalnjöt hela dagarna med toppenväder. Jag skaffade mig min blogg!


April: Skolarbetet svämmade över, vädret började som vinter men blev tillslut vår, vi spelade in våran sämsta 60-talsfilm i linne och shorts ute på en iskall konstgräsplan och revyträningen satte igång på riktigt.


Maj: Blev helt klart årets roligaste månad som inleddes med det varma vår/sommarvädret.

Sen blev det temavecka som innebar dans ca 8h per dag, dansuppvisningar på Idun, Grubberevyn, Kulturnatta, killarnas DM-final där vi ställde upp som cheerleaders och trots deras förlust så hade iaf vi kul. Och sist men inte minst avslutades månaden med en bal på studion.


Juni: 9d stack iväg på sin klassresa till Bettnässand, där vi erövrade stranden, sov under bar himmel, åt godis för 4000kr och hade allmänt kul. Vi kom tbx helt slutkörda men lyckades ändå ta oss till final i brännbollsturneringen och förlora med 2 ynka poäng. Skolavlutningen firades med regn och jag gick mest runt och var förvirrad. Sommarlovet började med en veckas jobb och sen drog jag och Amanda till Uppsala/Stockholm för att shoppa och gå på konsert. Konserten gick precis enligt planerna och vi fick tsm med Frida se våra bästa och nördigaste bröder live! Shoppingen däremot gick lite sämre, i Stockholm fyndade vi ingenting men lyckades faktiskt gå vilse på den spikraka Drottninggatan, så det jämnade ut sig.


Juli: Jag och alla mina vänner lyckades med att komma in på gymnasiet, vi började kolla på Sex and the City-serien ända från början och gick nattliga promenader. Jag hade mitt bästa dygn på hela sommaren, 11-12, innehöll ett traditionellt besök i Almas stuga tsm med syjuntan, ett helt hus för mig själv, en joggingtur, köpt köttsoppa = lyx, Nanny, Paulina, lasagne och skratt, en nattlig promenad, slutet av en skräckfilm, några timmars dator och sist men inte minst ett 2½ timmars långt telefonsamtal. Veckan därpå stack cykelgänget till Bodbysund och badade i alla väder både natt och dag.


Augusti: Jobbade i 2 veckor vilket bl.a innebar 2 dagar på stranden, 2 dagar på Leos lekland och blommorna på Ersboda som jag fortfarande saknar. Vi träffade Norskarna på stan och fick uppleva en del onormala saker, Värmen försvann, OS satte igång vilket jag ägnade många lata timmar åt. Vi ordnade en överraskningskväll för våran vän som skulle lämna oss. Sommarlovet tog slut, skolan tog sin början, vi fick en ny klass som visade sig kunna knäcka det mesta, vi upplevde barnens dag och blev jagade av höga killar. Sedan avslutades månaden på en firmafest, "vi ses på toaletten".


September: Skolan satte igång på riktigt, LD1AD lärde känna varandra och hade sin allra första klassfest. Jag upplevde en fet otursdag som jag nu skrattar åt, Amanda tog med mig på ett morgonpass på en spinningscykel och vi överlevde en orientering.

  

Oktober: En dag ville springa in i en svart kudde på gatan, vi fick höstlov som spenderades i fjällen där vi åter igen tog fram Sex and the city-boxen och fortsatte att följa där vi tidigare avslutat.

  

November: Elefanten Horton och Kattis tog sig in i våra liv, jag spelade poker typ andra gången i mitt liv och förlorade, vi hjälpte Frida att byta sin första propp, vi fick vårt allra första möte med Edward Cullen i älskade Twilight inne på biografen en mysig lördagskväll och en mördare härjade lös på mina kvarter.


December: Började och slutade precis lika fort, vi hade en helgalen kväll med flygande nallar osv. Vi proppade i oss ett julbord, kinamat, och ännu mer julmat. Jag lyckades krossa mina tår, vi dansade lös på x3m, jag dansade lös i Nannys lägenhet vilket inte var det smartaste.

Nu har alla månader nått sina slut och det är dags för dem att börja om på nytt....nu taggar vi 2009 och ser till att göra det till ett bra år.


Nu tar vi en tunna öl och försöker rädda varandras själar

  


Kommentarer
Postat av: Amanda

Skål Anna! Nu börjar snart det bästa året av våra 16 :D

2008-12-31 @ 17:10:14
URL: http://amandastael.blogg.se/
Postat av: Frida

Ett underbart år! :)

2009-01-01 @ 21:00:48
URL: http://frida7.blogg.se/
Postat av: Frida

Ett underbart år! :)

2009-01-01 @ 21:01:10
URL: http://frida7.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0