En annandag samt idag




En annandag med Amanda.
Gårdagen började på 11.23 bussen in till stan. vi tog oss en snabbtitt på rean orkade inte gå in för den...galet mkt människor. Vi vandrade sedan vidare till USM där jag nu är en stolt medlem och ska pumpa och bli en av umeås feta biffar! Amanda var vänlig att visa mig de flesta redskapen och jag kom fram till att jag måste växa och gå upp i vikt, platsar ju knappt i maskinerna. =P Efter det bar det av till backens bagarstuga där vi fick träffa vår alldeles riktiga gentleman Oskar som är och hälsar på från England. Han var lika söt som vi minns honom och kan nu gå och säga tack. Gullhuve!!! Efter lite barnvaktssittande, varsin ungsbakad pizza och med ett, från amandas sida, misslyckande med att hjälpa mig att hämta ved så började vi promenara hem. Vi gick förbi kyrkogården eftersom den var så fin där den låg i mörkret med en massa lysande ljus. Men bara för att det var vi som gick förbi så släcktes helt plötsligt en gatlampa...sen en till osså en till, sen från ingenstans så tändes de igen samtidigt som de kom gnisslande läskiga ljud från kyrkan, vi skrek och sprang!!! Efter våran hemska upplevelse skrattade vi åt oss själva och promenerade vidare till Amandas crib där vi tillsammans med ett glas juice, en chokladbit och varandra lyckades prata bort ännu en timme och lite mer.
Så efter en heldag med Amanda kom jag hem till ett hus där det inte alls blev nåt Monopolspelande utan istället satt jag alldeles själv och bara drygade hela kvällen....fattar inte hur klockan lyckades gå så snabbt när den samtidigt gick så sjukt långsamt????

Idag, lördag.
Är bara en helt vanlig lovdag, vi har nu haft lov i en vecka....galet!! Jag klev upp klockan 9.30 för att ta mig ner på stan och gå igenom hela stans mellandags rea...jag orkade inte mer än 4 affärer, sen gav jag upp och gick hem. Men jag fyndade iaf 3 olika tröjor på 2 olika affärer så he dög. Träningsväken från igår är inte så farlig som jag trodde den skulle vara...bara ett tecken på att min rygg är knäpp och behöver muskler så det är bara till att köra hårt!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag ägde på att hämta ved...hallå?

2008-12-27 @ 15:54:07
URL: http://amandastael.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0