Allt som saknas är en kulle, snöstorm och...

...3 skrikande barn som trotsade snöstormen och tog sig upp på kullen för att skrika så högt de kunde att det äntligen var jullov. Då skulle det vara precis som det var för 6 år sedan. Men nuet duger alldeles utmärkt det också.
Igår efter sista timmen då vi hade gjort klart kursprovet i ArL så hade vi våran allra första lediga eftermiddag, nu återstår bara 20st och dom ska vi ta vara på väldigt väl. Idag började jag dagen med att råka hoppa på min vikta tå...inte skönt, har fortfarande ont =(.

I skolan samlades vi först i något random klassrum och åt mandrainer och pepperkakor samtidigt som allas ögon vad på våran elevhandledares lilla 1,5åriga dotter. Sedan vandrade vi vidare til idrottsalarna för att se folk dansa och uppträda med allt från  underbar akustisk gitarr till soft metal "I wanna get out of this fuckin' chair" och även lärarbandet drog till och sjöng "I kissed a girl" men de gjorde sin egen version och sjöng istället "i kissed a guy " med solbrillor och elgitarr. Nog kan dom när dom vill =). Efter en väldigt tidig grötlunch och krossade pepparkakor så blev det avskedskramar och godjul önskningar. Vi kommer aldrig klara av att säga hejdå till varandra efter studenten, det är ett som är säkert. Sen vandrade vi i en klunga ner till stan där vi följdes åt nån timme innan vi splittrades och tog skilda vägar...själv gick jag för att köpa mina allra första julklappar vilket tog 3h, men nu har jag bara några kvar. =)

Ikväll blir det minijul med tjejorna med Sunes jul och goda ätbara saker. Alltså en riktigt bra början på ett jullov som vi ska göra till det bästa. Nu ska jag dö lite till underbar musik... och ha ett lugnet innan stormen-moment.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Ja juste! Förlåt min kära Anna :)

2008-12-21 @ 15:18:29
URL: http://amandastael.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0