helg med norrmän

Japp, det var precis som det står.
Vi fick oss en helg med en massa norrmän, eller män var dom ju inte utan det var ett helt fotbollslag
med killar födda 92. Träffades gjorde vi av en slump i fredags kväll på Frasses.
Jag vet inte riktigt hur men helt plöstligt ställde dom upp sig för att vi skulle fota och vi löd...sen gick det väl lite från det ena till det andra och vi bestämde oss för att vara snälla och fara till Gammlia nästa dag för att hejja på deras match. Det var ju kul det också...dom vann och vi fick oss en liten pratstund efteråt när dom var sådär alldeles lagomt svettiga.xP Men kvällen dagen efter, alltså igår, slog ju allt.
Vi träffade dom på stan vid 20.00 och for hem vid 00.15.
Under den tiden hann vi bli "dragna" det var egentligen bara sjukt. De tog liksom tag i armara och benen sen...hur ska man säga..dom gjorde som när man slår lakan..haha nämen de höjde en upp i luften osså ner igen. hahah asså,ja...jag suger på att förklara..det var rätt kul..men mest bara knäppt...jag säger bara "norskar??" ;P Vi hann också spela laserdome, Blått lag vann!!! och tjejerna regerade...nästan..om man räknar bort att Håvard tog min fjärdeplats...annars hade vi haft 4 itopp. Men Jejja, Alma och Sara däremot rockade ju och kom etta,tvåa och trea av 14,och jag nöjer mig med en femteplats med tanke på att jag oftast brukar komma bland de sista...och jag var ju i det vinnande laget så det var bara kul. =) Sen hann vi gå till McDonalds där vi stannade resten av tiden och snackade på.
Håvard, Simon och...nån till blev våra kompanjoner och vi hade alldeles lagomt kul och jag fattar inte hur de kan förstå oss så bra när vi nästan inte fattar något alls av vad dom säger. Men vi klarade oss faktiskt väldigt bra ändå tycker jag.
Lite less blev dom väl och vi fick många gånger se dem dra händerna för ansiktet, säga "svenska" och samtidigt skaka på huvudet. Haha, men det var en rolig kväll, lite smått jobbig men mest bara kul. Aldrig får vi se dem igen...fast vi fick ju se så det räckte och blev över... xP
Jag vill lära mig norska! Men jag vill ju ganksa mkt..så vi får väl se hur det går med det.
Nu vet ni lite om våran norska helg :P

Nu så ska jag ta mig i säng och försöka sova mig pigg.
Så lycka till till mig. =)

Kommentarer
Postat av: Frida

XD

2008-08-05 @ 15:29:43
URL: http://frida7.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0